Voiko ihminen olla hyvä kaikessa? Itse olen aiemmin ajatellut, että ei tietenkään voi, mutta voiko osa ihmisistä oppia ihan minkä tahansa asian hyvin?

Kysytty

Voiko ihminen olla hyvä kaikessa? Itse olen aiemmin ajatellut, että ei tietenkään voi, mutta voiko osa ihmisistä oppia ihan minkä tahansa asian hyvin?

Vastaus

Vastattu

Riippuu, mitä "hyvällä" tarkoitetaan tässä yhteydessä. Vain ani harva voi olla aivan huipputasolla hyvä jossakin asiassa, mutta kukaan ei voi olla huipputasolla hyvä monella eri alalla. Jos taas ei vertaile itseään maailman huippuihin, voi ahkeran harjoittelun kautta lähes minkä tahansa asian oppia hallitsemaan varsin hyvin.