Voiko äänikirjoja kasetteina lainata kuka tahansa vai pitääkö olla lääkärintodistus jostakin sairaudesta tai vammasta.

Kysytty

Voiko äänikirjoja kasetteina lainata kuka tahansa vai pitääkö olla lääkärintodistus jostakin sairaudesta tai vammasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Äänikirjoja kasetteina tai cd-levyinä voi lainata yleisistä kirjastoista (kunnan-ja kaupunginkirjastoista sekä kirjastoautoista)jokainen, jolla on oma kirjastokortti ja lainausoikeus. Lääkärintodistusta ei tarvita.
Näkövammaisten kirjasto Celiaan sen sijaan tarvitaan lääkärintodistus lukemisesteestä. Celiasta voi lainata ääni-,piste- ja koskettelukirjoja sekä elektronisia kirjoja näkövammaisten käyttöön. Kirjat toimitetaan postitse kotiin ilman maksua. Celian yhteystiedot osoitteesta http://www.celialib.fi/