Vilho Rantasen toimittama nuottikokoelma Sävelsilta (1968) https://finna.fi/Record/kuopio.146522 sisältää laulujen Niin alhaalla ja Sinun tiesi lisäksi myös…

Kysytty

Vilho Rantasen toimittama nuottikokoelma Sävelsilta (1968) https://finna.fi/Record/kuopio.146522 sisältää laulujen Niin alhaalla ja Sinun tiesi lisäksi myös seuraavat Iina Karttusen säveltämät hengelliset laulut: Illan rauha, Rukous, Hyvä paimen, Laulu kristitylle, Valvokaa, Hengen kaipaus, Etsijän polku, Katoava - kestävä, Kun viedään kaikki pois.., ja Käänny sielu synnin tieltä! Ketkä ovat sanoittajia vai ovatko nämä kaikki Vilho Rantasen sanoituksia?

Vastaus

Vastattu

Laulun "Niin alhaalla" on sanoittanut Martta Kaukomaa. Laulu alkaa: "Niin alhaalla kenkään ei kulje".

Laulun "Sinun tiesi" on sanoittanut Vilho Rantanen. Laulu alkaa: "Sinun tiesi on sittenkin parhain".

Laulun "Illan rauha" on sanoittanut Tekla Renfors. Laulu alkaa: "Illan rauha sielulleni taivaan rantaa muistuttaa".

Laulun "Rukous" on sanoittanut Simo Korpela. Laulu alkaa: "Oi rukoile ja rukoilkaa".

Laulun "Hyvä Paimen" on sanoittanut Tyyne Ihamäki. Laulu alkaa: "Yksi Paimenen laumasta kulki pois korpea harhaillen".

Laulun "Laulu kristityille" on sanoittanut Vilho Rantanen. Laulu alkaa: "Jos 'Siimei kiroilijan' tielläs tapaat".

Laulun "Valvokaa!" on sanoittanut Tekla Renfors. Laulu alkaa: "Lapset Jumalan, valvokaa!"

Laulun "Hengen kaipaus" on sanoittanut Hilja Lehtonen. Laulu alkaa: "Sinä kaipaatko täyteyttä Hengen sen".

Laulun "Etsijän polku" on sanoittanut Vilho Rantanen. Laulu alkaa: "Käyt polkuja synnin ja tuskan maan".

Laulun "Katoava - kestävä" on sanoittanut Karin Weckström. Laulu alkaa: "Kun maiset iloni raukeaa".

Laulun "Kun viedään kaikki pois" on sanoittanut Vilho Rantanen. Laulu alkaa: "Kun viedään kaikki pois".

Laulun "Käänny sielu synnin tieltä!" on sanoittanut Simo Korpela. Laulu alkaa: "Käänny sielu synnin tieltä".

Näiden laulujen säveltäjä on Ina (Iina, Josefina) Karttunen.

Vilho Rantanen on "Sävelsilta"-lauluvihkojen toimittaja. "Sävelsilta"-lauluvihkoja julkaistiin 12. Hän on sanoittanut joitakin vihkojen lauluista, mutta ei kaikkia.