Viime keväänä ilmestyi kirja, joka kertoi kasvatuksesta eri kulttuureissa. Mikähän sen oikea nimi on? Onko teillä antaa kollektiivista kirjalistaa kysesestä…

Kysytty

Viime keväänä ilmestyi kirja, joka kertoi kasvatuksesta eri kulttuureissa. Mikähän sen oikea nimi on? Onko teillä antaa kollektiivista kirjalistaa kysesestä aiheesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin teoksia:

Lapsen sielun maisema / Arto Kallioniemi, Antti Räsänen ja Päivi
Hilska (toim.)
Helsinki : Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos, Vantaan
täydennyskoulutuslaitos, 2003

Nauclér, Kerstin.
Kulttuurit ja kielet kohtaavat : työtavat monikielisessä
päiväkodissa / Kerstin Nauclér, Ritva Welin, Margreth Ögren ;
Helsinki : Sosiaali- ja terveysministeriö, pakolaistoimisto,1996

Hautaniemi, Petri. Pojat! : Somalipoikien kiistanalainen nuoruus Suomessa. Helsinki : Nuorisotutkimusverkosto & Nuorisotutkimusseura, 2004

Stenman, Kristina. Poikien ympärileikkaus : selvitys kansainvälisistä ja kotimaisista käytännöistä. Helsinki : Sosiaali- ja terveysministeriö, 2004

Myllymäki, Tiina. Pallo haltuun : kansainvälisyyskasvatus Suomessa. Helsinki : Kehitysyhteistyön palvelukeskus, 2004

Suomen kulttuurivähemmistöt Juha Pentikäinen, Marja Hiltunen (toim.) Julkaisutiedot: Helsinki : Suomen Unesco-toimikunta, 1997

Erilaista kulttuureista löytyy lyhyesti sivulta
http://www.tkukoulu.fi/moped/kulttuurit/index.html

Kirjoja ja lehtiartikkeleita aiheesta voitte löytää helposti myös Lastensuojelun Keskusliiton kirjastosta. Kirjoittakaa hakuruutuun aiheeksi monikulttuurisuus
http://www.lskl.fi/showPage.php?page_id=30

Monikulttuurisuudesta päiväkodeissa on kysytty aikaisemminkin tässä palvelussa. Vastaus http://www.kirjastot.fi/FI/asklibrarian/archive.asp?id=11667&arkisto=tr…

Valitettavasti en pystynyt selvittämään mitä teosta varsinaisesti kysymyksessänne tarkoititte.