Viime aikoina on askarruttanut, että mikä kirja voisi olla kyseessä. Muistan lapsena lukeneeni kuvakirjaa, jossa päähenkilö oli Elina-niminen tyttö (saattoi…

Kysytty

Viime aikoina on askarruttanut, että mikä kirja voisi olla kyseessä.
Muistan lapsena lukeneeni kuvakirjaa, jossa päähenkilö oli Elina-niminen tyttö (saattoi myös olla Elena tai muu vastaava). Kirjassa on myös prinssi, joka muuttuu kauriiksi tai hirveksi ja tytön on autettava häntä palaamaan ihmiseksi.
He hakevat apua pöllöltä, ja muistan että pöllö lausuu sanat "huhuu, huhuu, kivi, katti ja kuu".
Kirja ei ollut lastenkirjaksi tyypillisen värikäs, vaan tummasävyinen.
Olen yrittänyt etsiä kirjaa, mutta en millään löydä. Tässä vaiheessa tuntuu jo siltä, että olenkohan kuvitellut koko kirjan!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Satu on Anni Swanin Älykäs haukka. Siinä Elina-niminen tyttö auttaa prinssiä, jonka ilkeä peikko on noitunut hirveksi. Se löytyy kirjasta Anni Swan: Sadut.

Kiitos lukijallemme, joka tunnisti sadun!

0 ääntä

Kommentit

Satu on Anni Swanin Älykäs haukka. Siinä Elina-niminen tyttö auttaa prinssiä, jonka ilkeä peikko on noitunut hirveksi.
Löytyy kirjasta Anni Swan: Sadut.