Vesa Ruusuvuori -niminen henkilö on esiintynyt Salatuissa elämissä pienehkössä roolissa. Löytyisikö hänestä mitään muuta tietoa? Onko hän edes varsinaiselta…

Kysytty

Vesa Ruusuvuori -niminen henkilö on esiintynyt Salatuissa elämissä pienehkössä roolissa. Löytyisikö hänestä mitään muuta tietoa? Onko hän edes varsinaiselta ammatiltaan näyttelijä?

Vastaus

Vastattu

Teatterit ja teatterintekijät 2005 -matrikkeli noteeraa kyllä Vesa Ruusuvuoren näyttelijäksi. Hänen erityistaitoinaan mainitaan mm. miimi ja akrobatia, joita hän on opettanutkin. Teatteriopintoja 20.5.1970 syntyneellä Ruusuvuorella on Tukholman teatterikorkeakoulusta (1992-96); ensimmäiset kiinnitykset hänellä oli Teatteri Pieneen Suomeen (1997-98), Lappeenrannan kaupunginteatteriin (1998-2000) ja Ahaa-teatteriin (2002-03).

1 ääntä

Kommentit

Kysyin kysymyksen, koska halusin Wikipediaan artikkelin hänestä. Nyt siellä on merkittävyyskeskustelu, jossa eräs käyttäjä epäilee, että Ruusuvuori ei olisi päätoiminen näyttelijä ja haluaisi poistaa artikkelin.