Veikko Vennamo on poistettu eduskunnan istunnosta puhemiehen toimesta. Onko muita henkilöitä, jotka olisivat kokeneet saman kohtalon. Hilja Riipinen?

Kysytty

Veikko Vennamo on poistettu eduskunnan istunnosta puhemiehen toimesta. Onko muita henkilöitä, jotka olisivat kokeneet saman kohtalon. Hilja Riipinen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hilja Riipinen on poistettu salista kesken istunnon keväällä 1934. Hänen ja Vennamon lisäksi emme löytäneet lähdettä, joka olisi muista vastaavista tapahtumista kertonut. Vennamon salista poistaminen tapahtui 28.5.1974.

Veikko Vennamon elämäkertaa lukenut kommentoija lisäsi listaan Rainer Lemströmin, asiasta mainitaan myös Lemströmin muistokirjoituksessa, http://muistot.hs.fi/muistokirjoitus/2099/rainer-lemstr%C3%B6m

Lähteet:
Eduskunta. Usein kysytyt kysymykset. http://web.eduskunta.fi/ukk/Main.phx/showQuestion?id=108

Eteläpohjalaisia elämäkertoja 3. Laukkonen, I. ym. Vaasa 1994.

3 ääntä

Kommentit

Mielestäni , Rainer Lemströn myöskin poistettiin kerran yhtäaikaa Vennamon kanssa. Vennamo kannettiin, Lemström käveli koska häntä ei jaksettu kantaa.
Näin Vennamo kertoo kirjassaan.