Laina-ajat koronan sulkemassa Helmet-kirjastossa

Kysytty

Varmistus laina-ajasta: minulla on lainassa kirja, joka on suosittu ja siten siinä on varausjono. Tällöin kirjan lainaa ei voi uusia tavallisesti. Koronan on todettu sulkevan kirjastot oletettavasti kuukaudeksi. Hoitaako kirjasto asian, jos en itse pysty uusimaan lainaa (eräpäivä 31.3.) vai pitääkä yrittää etsiä joku kirjasto, johon palauttaminen onnistuu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikki lainat uusiutuvat automaattisesti sulkemisaikana.

Myös ne joista on varauksia, uusintakerrat täynnä tai jotka ovat bestsellereitä.

Voit uusia lainasi itse Helmet-sivuilla, jos kyse on normaaleista uusimisista.

Nekin hoituvat automaattisesti, jos et muista tehdä itse uusimista.

Ajankohtaista tiedotusta voi seurata Helmetin etusivulta. https://www.helmet.fi/fi-FI