Otsikko
Varasin pari nuottia ja lukitsin varaukset samalla. Noin 2 vkoa myöhemmin sain ilmoituksen, että toinen on noudettavissa. Tarkistettuani varausten tilan…

Kysytty

Varasin pari nuottia ja lukitsin varaukset samalla. Noin 2 vkoa myöhemmin sain ilmoituksen, että toinen on noudettavissa. Tarkistettuani varausten tilan kumpikaan ei ollut enää lukittuna. Tilanne ei haittaa, mutta kiinnostaisi tierää missä ajassa (jos?) lukitus vanhenee.

Vastaus

Vastattu

Lukitus ei koskaan vanhene vaan pysyy voimassa siihen asti, kun käyttäjä itse poistaa lukituksen.

Kun et kertonut kirjastokorttisi numeroa etkä sitä, mistä nuoteista oli kyse, en valitettavasti pysty varmuudella sanomaan, mitä tässä on tapahtunut. Varmistitko, että lukitus onnistui? Varaustahan ei lainkaan pysty lukitsemaan esimerkiksi silloin, jos kyseisestä teoksesta ei ole varausjonoa ja jos sitä on jossakin kirjastossa hyllyssä. Kirjaston henkilökunta ei myöskään pysty poistamaan lukitusta, vaan sen voi tehdä vain asiakas itse.  En siis oikein keksi muuta mahdollista selitystä kuin sen, että lukitus ei jostakin syystä alun alkaenkaan onnistunut.