Varasin äsken Helsingin kirjastosta nettiajan, jota en nyt sitten enää tarvitse. Mutta miten perun ajan, mille sivulle menen, miten tapahtuu? Se oli aiemmin…

Kysytty

Varasin äsken Helsingin kirjastosta nettiajan, jota en nyt sitten enää tarvitse. Mutta miten perun ajan, mille sivulle menen, miten tapahtuu? Se oli aiemmin tuttu asia, mutta ei nyt enää. Peru varaus kohtaa en löytänyt!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietokoneiden varaussivulle johtaa ainakin seuraava polku Helmet.fi:ssä: Kirjastot ja palvelut > Työskentele ja viihdy > Varaa tietokone (Helsinki-niminen linkki).

Tässä suora linkki kyseiselle sivulle https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Tyoskentele_ja_viihdy…

Jotta pääset varaamaan tai muuttamaan varauksiasi, sinun täytyy ensin kirjautua sisään kirjastokortin numerolla ja pin-tunnuksella. Kun olet kirjautuneena, voimassa oleva varauksesi näkyy ylälaidassa. Samassa kohdassa on myös painike Poista, jota painamalla voit poistaa varauksen.

Varaus poistuu myös automaattisesti, jos varaaja ei kirjaudu koneelle 15 minuutin sisällä varauksen alkamisesta.

Pikaisia peruutuksia varten kannattaa vaikka soittaa kyseiseen kirjastoon, aukioloajat ja yhteystiedot löytyvät Helmet.fi:stä. https://www.helmet.fi/fi-FI