Vapuksi koitin netistä etsiä gluteenitonta ja vegaanista perunasalaattireseptiä, mutta niin että perunan sijaan olisikin bataattia. Tällaista ei löytynyt…

Kysytty

Vapuksi koitin netistä etsiä gluteenitonta ja vegaanista perunasalaattireseptiä, mutta niin että perunan sijaan olisikin bataattia. Tällaista ei löytynyt. Mitkä kasvikset ja vihannekset sopii bataatin kanssa?

Vastaus

Vastattu

Hakusanoilla 'bataattisalaatti' ja 'gluteeniton' saat tulokseksi lukuisia vegaanisia ohjeita. Bataatti on perunaa selvästi makeampi, mikä täytyy huomioida salaattia valmistaessa. Esimerkiksi pieni määrä viinietikkaa leikkaa bataatin makeutta tehokkaasti. Pähkinöillä ja siemenillä saat rapsakkaa suutuntumaa salaattiisi.