Vanhempani asuivat vuokralla Puistolassa noin 1956-57 osoitteessa Asematie 20b. Mikä tuo tie on nykyään, ja pystyisinkö löytämään missä talo on sijainnut? Se…

Kysytty

Hei, vanhempani asuivat vuokralla Puistolassa noin 1956-57 osoitteessa Asematie 20b. Mikä tuo tie on nykyään, ja pystyisinkö löytämään missä talo on sijainnut? Se oli omakotitalo, jonka jokaisessa huoneessa oli vuokralaiset, myös pihasaunassa. Itse omistaja ei asunut talossa. Lähellä oli myös mäki (sen päällä ehkä sijaitsi Elanto siihen aikaan?), ja olisi mukava tietää onko tuo mäki vielä tallella.

Vastaus

Vastattu

Nykyinen Suuntimotie oli aiemmalta nimeltään Puistolan asematie. Se missä kohtaa Puistolan asematie 20b on nykyisellä Suuntimotiellä, ei selvinnyt. Poikkikadulla Puistolantie 26:ssa, nykyisessä Puistolantori 4:ssä, sijaitsi Elanto.

sisällön kuvaus: Puistolantie 26. Laaksotie. (= Puistolantori 4) Suurmetsä Puistola. Elannon myymälä, jonka edessä puhelinkoppi. mustavalkoinen
Puistolantie 26. Laaksotie. (= Puistolantori 4) Suurmetsä Puistola. Elannon myymälä, jonka edessä puhelinkoppi. mustavalkoinen. Tekijä: Grünberg, Constantin. Ajankohta: kuvausaika 02.08.1966. Helsingin kaupunginmuseo. https://www.helsinkikuvia.fi/search/details/?image_id=hkm.C86D127B-0CEF…

Helsingin kadunnimet 1, s. 195. (pdf).

3 ääntä

Kommentit

Mikähän nk Lutikkalinnan, olisko Puistolinna nimeltään myös, osoite ollut?