Vanhemmat kuolleet-kolme lasta. Vanhempien asunto myyty ja rahat jaettu. Perikunnalla vielä kesämökki tallella. Vanhin perillisistä kuolee ja kesämökki…

Kysytty

Vanhemmat kuolleet-kolme lasta. Vanhempien asunto myyty ja rahat jaettu. Perikunnalla vielä kesämökki tallella. Vanhin perillisistä kuolee ja kesämökki päätetään myydä.Vainajalla on vaimo mutta ei lapsia kuvassa ollenkaan.Miten kesämökistä saadut rahat jaetaan? Onko leskellä perintöoikeus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastolaisten asiantuntemus ei riitä selvittämään lakiasioiden kiemuroita. Finlex-säädöstietopankin kautta löytyy Perintökaari, josta tietoa aiheesta löytyy ainakin luvusta 3: Puolison perintöoikeudesta:

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1965/19650040