Vanhan, harvinaisen miehen nimen alkuperästä olen kiinnostunut. Nimi on Ikka.

Kysytty

Hei,
Vanhan, harvinaisen miehen nimen alkuperästä olen kiinnostunut. Nimi on Ikka.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikka saattaa olla yhdistettävissä muinaissaksalaiseen henkilönnimeen Ico, Icha, Ichilo. Ks. Pirjo Mikkonen & Sirkka Paikkala: Sukunimet. - Helsinki, 2000, s. 150 Ikkala