Vanha lastenkirja, jossa linnunpojat koulussa tikka opettajana. Toisella puolella aukeamaa loru ja toisella värikäs kuva. Löysin kannettoman kirjan…

Kysytty

Hei
Vanha lastenkirja, jossa linnunpojat koulussa tikka opettajana. Toisella puolella aukeamaa loru ja toisella värikäs kuva.
Löysin kannettoman kirjan kirpparilta ja etsiskelen vielä, muttta en tiedä kirjan nimeä. Kirja on paremminkin vihkonen, ei paksu. Sivun koko noin 20 x 25 cm. (korkeus x leveys).
Ihana kirja, jonka lapsena sain, mutta jonnekin se hävisi. Olen syntynyt vuonna 1952. Eli 50-luvulla sitä luin/luettiin.

Vastaus

Vastattu

Etsitty kirja on Metsäkoulu : iloinen kuvakirja pikkuväelle (WSOY, 1952). Kuvat piirsi Fritz Baumgarten, runot kirjoitti Albert Sixtus ja suomensi Hannes Korpi-Anttila.