Valssi Där näckrosen blommar, teksti Sven Olof Sanberg. Onko se suomennettu? Levytyksiä ruotsiksi m.m. Sonora, His masters voice ja Cupol

Kysytty

Valssi Där näckrosen blommar, teksti Sven Olof Sanberg. Onko se suomennettu?
Levytyksiä ruotsiksi m.m. Sonora, His masters voice ja Cupol

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lauluun "Där näckrosen blommar", jonka on säveltänyt Sven Du Rietz ja sanoittanut Sven-Olof Sandberg, on olemassa kaksi suomenkielistä sanoitusta.

Kerttu Mustonen on sanoittanut laulun nimellä "Kukkiva ulpukka" (joissakin julkaisuissa myös nimellä "Kun ulpukka kukkii"). Laulu alkaa: "Kaukana koivikko huojuu helmassa kuutamoyön". Näillä sanoilla laulun ovat levyttäneet Henry Theel ja Heikki Hovi.

Orvokki Itä, joka sanoittajana on Reino Helismaan salanimi, on sanoittanut laulun nimellä "Kun ulpukka kukkii". Laulu alkaa: "Kaukana metsässä siellä missä on hiljainen maa". Näillä sanoilla laulun on levyttänyt Erkki Junkkarinen.

Lähde:

Yleisradion Fono-tietokanta: http://www.fono.fi/