Valitettavasti joudun ilmoittamaan, ettei venäjänkielinen kirjastopalvelunne oikein toimi ollenkaan. Olen jo vuoden ajan yrittänyt ottaa siihen yhteyttä ja…

Kysytty

Hei, valitettavasti joudun ilmoittamaan, ettei venäjänkielinen kirjastopalvelunne oikein toimi ollenkaan. Olen jo vuoden ajan yrittänyt ottaa siihen yhteyttä ja saada tunnukset, jotta pystyisi tilaamaan venäjänkielisiä aineistoja Jyväskylään. En saanut minkälaista reaktiota. Onpa harmi, että niin hyvä idea menee pieleen teillä.

Vastaus

Vastattu

Venäjänkielisen kirjaston asiakkaaksi ilmoittaudutaan paikan päällä oman paikkakunnan kirjastossa. Kirjastossa täytetään ilmoittautumislomake ja tarkistetaan asiakkaan henkilöllisyys.

Kirjasto lähettää lomakkeen Venäjänkieliseen kirjastoon, jossa sinulle tehdään lainaustunnus ja tunnusluku. Ne ilmoitetaan sinulle sähköpostitse. Sen jälkeen voit kirjautua tunnuksillasi Helmet-sivuille(avautuu uudessa välilehdessä) ja tehdä varauksen haluamiisi teoksiin noutopaikkana Venäjänkielinen kirjasto.

Venäjänkielinen kirjasto lähettää teokset sinulle lainaussalkussa, josta löytyy eräpäiväkuitti. Voit noutaa lainaussalkun valintasi mukaan joko omasta kirjastostasi tai Postin pakettiautomaatista. Palauta salkku omaan kirjastoosi tai pakettiautomaattiin. Palautus on maksutonta.

Esteettömät kirjastopalvelut | Keski-Finna