Valerie .. matka Rion karnevaaliin ... tai jotain, lasten pieni kuvakirja. Bibliografiset tiedot kadoksissa. Myös alkuperä…

Kysytty

Valerie .. matka Rion karnevaaliin ... tai jotain, lasten pieni kuvakirja. Bibliografiset tiedot kadoksissa. Myös alkuperä (koska on ymmärtääkseni käännösteos) olisi kiva tietää! Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on varmaankin kirja Valeria karnevaaleissa. Finna.fi-palvelusta löytyvät seuraavat bibliografiset tiedot:

Valeria : tarina nukesta, joka kiersi maailmaa. C, (Valeria karnevaaleissa)
Alkuteos: Valériane au Grand hôtel é Rio
Ulkoasu: [54] sivua : kuvitettu ; 16:o
Kieli: suomi
Alkuteoksen kieli: ranska
Julkaisija: [Porvoo] : WSOY [1961]
Lisätiedot: [Madeleine Grize] ; [kuv. Ariane Chatel] ; [Madeleine Grizen tekstin mukaan suomeksi kertoneet Martta Tynni ja L. Aro]

Lähde: https://www.finna.fi/Record/fikka.3551542

Nimimerkki Rouva Huu on lastenkirjablogissaan kirjoittanut Valeria-sarjasta: https://lastenkirjahylly.blogspot.com/2010/03/muistaako-kukaan-valeriaa.html