Vaikka joensuulaisesta Penttilän hovista löytyy hyvinkin paljon muuta tietoa, niin valokuvat siitä näyttää olevan hyvin vähissä. Kirjassa "Penttilän…

Kysytty

Vaikka joensuulaisesta Penttilän hovista löytyy hyvinkin paljon muuta tietoa, niin valokuvat siitä näyttää olevan hyvin vähissä.
Kirjassa "Penttilän sahayhteisö ja työlaisyys" ei ole kuin yksi melko pieni kuva vuodelta 1936.
En myöskään ole löytänyt hovin täsmällistä osoitetta ja tietoa siitä, onko kyseessä olevista rakennuksista vielä joitain jäljellä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjassa Joensuun kaupunki: Kulttuuri- ja rakennushistorialliset kohteet (1995), sivulla 108, on vähän parempi kuva Penttilän hovin päärakennuksesta, sen julkisivusta.

Joensuun kaupunki on tehnyt Penttilän seudun suunnittelua. Penttilänrannan kaavamuutosesitys III on luettavissa Joensuun kaupungin sivuilta: http://www.joensuu.fi/penttilanranta-iii . Siinä näkyvät ilmakuvassa Penttilän hovin alueen jäljellä olevat rakennukset ja miten ne tulevat sijoittumaan uudessa suunnitelmassa.

3 ääntä

Kommentit

Itse olen asunut Penttilän hovissa 80-90-lukujen vaihteessa. Päärakennuksessa, vasemmalla puolella pääovelta päin.