Vaasan kaupungin 400-vuotisjuhlaooppera kertoo Toivo Kuulasta. Onko Vaasassa esitetty aikaisemminkin Kuula -aiheinen ooppera?

Kysytty

Vaasan kaupungin 400-vuotisjuhlaooppera kertoo Toivo Kuulasta. Onko Vaasassa esitetty aikaisemminkin Kuula -aiheinen ooppera?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaasan oopperan Internet-sivuilta löytyvät Vaasan oopperan vuosiohjelmat, http://www1.vaasa.fi/ooppera/. Niissä mainitaan, että vuonna 1987 Vaasan ooppeera esitti yhteistyössä Vaasan kaupunginteatterin kanssa teoksen Kuula 1918. Esitys oli kantaesitys.