V.A. Koskenniemen perheellä oli Hangossa Sirmio-niminen kesähuvila/-paikka. Missä tarkalleen se sijaitsi ja onko se edelleen olemassa ja jos on, niin kenen…

Kysytty

V.A. Koskenniemen perheellä oli Hangossa Sirmio-niminen kesähuvila/-paikka. Missä tarkalleen se sijaitsi ja onko se edelleen olemassa ja jos on, niin kenen omistuksessa/käytössä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hangon museosta kerrottiin, että Koskenniemen huvila sijaitsi Hangon Långbodauddenilla, Långbodantiellä. He uskovat huvilan olevan yhä olemassa. Varmuutta tähän tai tietoa omistajasta ei löytynyt.

Kirjassa Hangossa kuin ulkomailla konsanaan II (Birgitta Ekström Söderlund, Marketta Wall) on artikkeli (s. 210-227) Koskenniemestä. Kirjan saa lainaan Helmet-kirjastoista:

http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1825768__SHangossa%20kuin%…