Uusi Verokortti alkaa 1.1. Palkka maksetaan kuukauden jälkikäteen eli 2.1, mutta palkka lasketaan Joulukuun lopussa. Kumpaa verokorttia käytetään uutta vai…

Kysytty

Uusi Verokortti alkaa 1.1. Palkka maksetaan kuukauden jälkikäteen eli 2.1, mutta palkka lasketaan Joulukuun lopussa. Kumpaa verokorttia käytetään uutta vai edellisen vuoden? Kyseessä on muutosverokortti molemmilla vuosilla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Verotuskäytäntöjä uudistetaan aika ajoin, joten henkilökohtaiset verotustiedot on tarkistettava verohallinnosta. Verohallinnon sivusto on osoitteessa www.vero.fi. Ensi vuoden verokortit saavat käyttöönsä nopeimmin ne, joilla on sähköinen verokortti. Periaatteessa vuoden 2020 verokortti on voimassa vielä tammikuussa 2021, mutta mm. muutosverokortit aiheuttavat poikkeuksia tästä säännöstä.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Jos työnantaja on ehtinyt saada muutosverokortin ajoissa, niin kyllä palkanmaksuun käytetään maksupäivänä voimassa olevaa korttia. Jotkut työnantajat saavat kortin sähköisesti hyvin nopeasti. Yksittäistapauksessa vastauksen tietää vain palkanlaskija.