Uudet asiakastietokoneet ovat sekavat. Kerrotaan ettei tarvitse kirjautu sisään tai ulos, mutta koneellahan ne ovat "kirjaudu sisään" ja "kirjaudu ulos"... …

Kysytty

Uudet asiakastietokoneet ovat sekavat. Kerrotaan ettei tarvitse kirjautu sisään tai ulos, mutta koneellahan ne ovat "kirjaudu sisään" ja "kirjaudu ulos"...
Tekstit ovat engllanniksi,,,
Koneet pimeinä usein. Chromessa avautuu tila "ingognito"...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asiakastietokoneiden käyttöliittymiä ja asetuksia säädetään vielä. Valikoita ja työpöytänäkymää hiotaan ja rekisteröitymissivun teksteihin tulee käännöksiä. Palaute otetaan huomioon muutoksia tehtäessä. Prosessi kestää valitettavasti jonkin aikaa, sillä mukana on useita toimijoita.

Tietokoneille kirjautumiseen ei tarvita enää kirjastokortin numeroa tai mitään muuta tunnusta. Kirjautuminen koneelle tapahtuu valitsemalla alkunäytöltä Vieras ja sitten klikkaamalla Kirjaudu sisään. Ulos kirjaudutaan kaksoisklikkaamalla työpöydän kuvaketta Kirjaudu ulos - Log Off.

Chromea voi tällä hetkellä käyttää vain Incognito-tilassa. Tulossa on päivitys, jonka jälkeen Chromen selaamistilan voi valita. Jos ei halua käyttää yksityistä selausta, tavallinen selaaminen onnistuu jo nyt Edge-selaimella.