Ursa julkaisi vuonna 1978 kirjan Tulipalloja taivaalla, tekijä Heikki Oja. Sivulla 71 on kaksi kuvaa Luotolahden meteoriitista (Luotolax). Kuvat on piirtänyt…

Kysytty

Ursa julkaisi vuonna 1978 kirjan Tulipalloja taivaalla, tekijä Heikki Oja. Sivulla 71 on kaksi kuvaa Luotolahden meteoriitista (Luotolax). Kuvat on piirtänyt von Wright. Tahtoisin kysyä, missä piirustusta säilytetään nykyään, että sen voisi käydä kuvaamassa. Tekijänoikeussäännökset eivät varmaan näin vanhaa kuvaa koske, vai? Kumpi kuuluisista taiteilijaveljeksistä (jos kumpikaan) on kuvan tehnyt. Meteoriitti putosi Savitaipaleelle vuonna 1813.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuva on Magnus von Wrightin ja löytyy
kemian professori Arpen tutkimuksesta vuodelta 1865.
Väripiirros (kirjassa) löytyy Helsingin yliopiston Physicumin tiedekirjastosta Kumpulasta.