Mitä ovat 2käsivarsiasusteet" kesäkisoissa?

Kysytty

Urheilukisoissa (kesä) joillain urheilijoilla on käsivarsissaan jonkinlaiset "putket" tms, kuin säärystimet mutta ranteesta melkein kainaloon menevät kankaiset asusteet. Mikä näiden nimi on ja onko niillä jokin tarkoituskin?

Vastaus

Vastattu

Urheiluasusteisiin lisättäviä "putkia" näyttäisi olevan kahta eri lajia. Kompressiohihat ja -lahkeet  (juoksuvaatteet) sekä käsivarsi- ja säärilämmittimet (urheiluvaatteet)

Kompressiovaatteista on Elixina mukaan monenlaista hyötyä:"- Jalat saavat enemmän happea ja energiaa, koska verenkierto on tehokkaampaa > suorituskyky on parempi.
- Aineenvaihdunta paranee, jolloin maitohapot poistuvat nopeammin, väsymys vähenee ja palautuminen on nopeampaa.
- Saat tukea jaloille, mikä vähentää pehmytkudosvaurioita, lihasjännitystä ja antaa kevyemmän tunteen jaloista.
- Ennaltaehkäistään sekä hoidetaan penikkatautia, akilesjänneongelmia sekä kramppeja." Elixia

Lämmittimet taas pitävat verytellyt lihakset lämpiminä.