Ulkolaisen kirjan nimeä ja kirjottajaa etsin: Neljän nuoren miehen kasvutarina. Opiskelivat yhdessä ja yksi oli muistaakseni varakas. Yksi kavereista taisi…

Kysytty

Ulkolaisen kirjan nimeä ja kirjottajaa etsin: Neljän nuoren miehen kasvutarina. Opiskelivat yhdessä ja yksi oli muistaakseni varakas. Yksi kavereista taisi olla jollain tavalla liikuntarajoitteinen. Vanhempina kahdella kaverilla oli jotain riitaa. Luin kirjan useita vuosia sitten, eli ei uusi kirja. Mielestäni se oli hyvä, kauniisti kirjoitettu ystävyydestä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensimmäisenä mieleen tuleva ehdokas on Hanya Yanagiharan Pieni elämä, jossa seurataan neljää New Yorkiin muuttavaa opiskelijakaverusta. Willemin, JB:n, Malcolmin ja Juden muodostamasta nelikosta viimeksimainittu "oli käyttänyt kävelykeppiä koko college-ajan, ja nuorempana -- hän oli pystynyt kävelemään vain kyynärsauvan avulla" (s. 28).

Pieni elämä | Kirjasampo