Uimarannoilla oleva hiekka joko poistetaan, tai ranta tampataan kivi kovaksi Helsingissä syksyllä, miksi? Keväällä ei tuoda uutta pehmeää hiekkaa. Nykyään…

Kysytty

Uimarannoilla oleva hiekka joko poistetaan, tai ranta tampataan kivi kovaksi Helsingissä syksyllä, miksi? Keväällä ei tuoda uutta pehmeää hiekkaa. Nykyään pehmeää hiekkaa on vain beach-volley kentällä. On kuin laittaisi pyyhkeen kovalle hiekkatielle, yritä siinä rentoutua!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupungin liikuntapalveluista vastattiin näin: "Uimarannoilta ei oteta hiekkaa pois koskaan, eikä sitä tampata millään rannalla. Hiekkaa hoitavat koneet, jotka möyhivät sitä keräten roskat. Tämä tapahtuu syyskuun puoleen väliin asti. Hiekan lanaus taas kerää mm. levät ja muut isommat roskat pois. Tätä voi tapahtua läpi vuoden - riippuu kuskien muista hommista.  Hiekka tiivistyy ja kovettuu syksyisin kun sataa vettä. Hiekkaa lisätään rannoille tarpeen ja budjetin mukaan."

Toimialalle voi laittaa palautetta myös palautelomakkeella, joka löytyy osoitteesta https://www.hel.fi/kulttuurin-ja-vapaa-ajan-toimiala/fi/yhteystiedot-ja….