Tyttäreni etsii pianosäestys -nuotteja W.Popp -Valse gracieuse. Sitä ei ole Valkeakosken musiikkikirjastossa, löytyisikö mistään Tampereen kirjastosta?

Kysytty

Hei!
Tyttäreni etsii pianosäestys -nuotteja W.Popp -Valse gracieuse.
Sitä ei ole Valkeakosken musiikkikirjastossa, löytyisikö mistään Tampereen kirjastosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereen kaupunginkirjaston pääkirjaston musiikkiosastolla on nuotti Concert and contest collection for C flute : with piano accompaniment, jonka on toimittanut H. Voxman. Nuotissa on mm. Wilhelm Poppin Valse gracieuse, op261, nro 2. Nuotin kuvailutietojen mukaan se on partituuri eli siinä on huilustemma ja pianosäestys, ei erillistä huilustemmaa.

Nopein tapa saada pianosäestysnuotti tähän kappaleeseen on käyttää Petrucci Music Librarya (http://imslp.org). Sieltä sanan Scores alta löytyy säveltäjälista (Composers) ja P-kirjaimen kohdalta nimi Popp, Wilhelm. Hänen teostensa joukosta Valse gracieuse löytyy M-kirjaimen kohdalta nimellä 6 Morceaux mélodiques très faciles, op.261. Klikkaamalla tätä nimekettä löydät Valse gracieusen partituurin ja sen perässä huilustemman pdf-muodossa: https://urly.fi/Ixv.