Tytär (18 v) on lähdössä interreilille (+ reissuun Eurooppaan) kesällä n 2-3 viikoksi. Varasin kirjan "Interrail 2008". Onkohan muuta kirjaa, mitä voisitte…

Kysytty

Hei, tytär (18 v) on lähdössä interreilille (+ reissuun Eurooppaan) kesällä n 2-3 viikoksi. Varasin kirjan "Interrail 2008". Onkohan muuta kirjaa, mitä voisitte suositella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hakusanalla omatoimimatkailu löytyy myös mukavaa aineistoa.
Käytännön järjestelyissä neuvoo:
Matkasuunnittelun opas | Unipress | cop. 2010

Vinkkejä ja tunnelmointia tarjoavat:
Ihanasti hukassa ja miten sieltä pääsee pois : 543 päivän reppumatka / Merja Mähkä,
Superrikkaat ja rutiköyhät : reppureissulla eriarvoistuvassa maailmassa / Päivi & Santeri Kannisto,
Kengännauhakassalla maailman ympäri / Eero Sorila sekä
Extreme Eesti : virollinen opas erilaiseen etelään / Terhi Pääskylä-Malmström.

Raisumpaa reissamista harrastetaan kirjoissa
Madventures : kansainvälisen seikkailijan opas / Tuomas Milonoff, Riku Rantala, Ari Lahdenmäki ja
Madventures : uusi kansainvälisen seikkailijan opas / Riku Rantala, Tuomas Milonoff ; [valokuvat: Tuomas Milonoff ... et al.] ; [piirrokset: Ville Salervo] ; [kartat: Maria Mitrunen].

Blogeistakin voi ottaa vinkkejä. Yksi hyvä on Katri Muslan blogi.
http://katri.musla.fi/2016/04/07/matkan-suunnittelusta/