Työskentelen Omaishoitajat ja läheiset -liitossa Lähellä-lehden toimitussihteerinä. Lähellä-lehti ilmestyy myös sähköisenä selattavana nettiversiona (saan myös…

Kysytty

Hei! Työskentelen Omaishoitajat ja läheiset -liitossa Lähellä-lehden toimitussihteerinä. Lähellä-lehti ilmestyy myös sähköisenä selattavana nettiversiona (saan myös pdf-kopion lehdestä). Painettu lehti lähetetään maksutta useimpiin Suomen kirjastoihin. Tutkimme mahdollisuutta antaa Lähellä-lehti maksutta kaikkiin Suomen kirjastoihin e-lehtenä. Onko tämä mahdollista? Voiko kaikkia kirjastoja lähestyä kerralla jotenkin ja tarjota Lähellä-lehteä e-lehdeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston e-aineistovastaava vastasi kysymykseesi näin:

Suomen yleisillä kirjastoilla ei valitettavasti tällä hetkellä ole mitään alustaa, jonka kautta tarjota kotimaisia e-lehtiä luettavaksi. Tutkimme kuitenkin koko ajan erilaisia mahdollisuuksia, joilla saisimme kotimaisia e-lehtiä asiakkaiden saataville etenkin etäkäyttöisesti.

Osa Suomen kirjastoista tilaa eMagz-nimistä aikakauslehtipalvelua, joka on käytettävissä vain kirjastotilassa. Palvelun tuottaja on LM Tietopalvelut. Ainakin heihin kannattaa olla yhteydessä tämän asian tiimoilta.