Työnantaja vaatii toimittamaan eräälle vakituiselle asiakasyritykselleen valokuvani. Asiakasyritys ei kuitenkaan kerro, mihin tarkoitukseen valokuvani…

Kysytty

Työnantaja vaatii toimittamaan eräälle vakituiselle asiakasyritykselleen valokuvani. Asiakasyritys ei kuitenkaan kerro, mihin tarkoitukseen valokuvani tarvitaan eikä sitä mihin kuva tallennetaan tai mihin sitä käytetään tai tullaan käyttämään.

Työssäni ei ole keskeistä ulkonäkö enkä työskentele myynnin/markkinoinnin tai muunkaan tuloshakuisen työn parissa. Työskentelen toimistotyössä tehden täysin tavallista "perustyötä".

En haluaisi toimittaa valokuvaani. Onko minulla perusteita kieltäytyä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei !

Jos kuulut ammattiliittoon niin jäsenetuna on usein lakimiesneuvonta. Toinen mahdollisuus on kysyä maksuttomasta asianajajapalvelusta.
http://www.asianajajaliitto.fi/asianajotoiminta/asianajajapaivystys