Työllistetyksi? Oppisopimukseen?

Kysytty

Työllistetyksi? Oppisopimukseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viestintäalalla kilpailu työtilaisuuksista on kovaa, koska eri viestinnän oppilaitoksissa koulutetaan viestinnän osaajia liikaa suhteessa avoimiin työpaikkoihin.

Tällä hetkellä (2011) työllistetynä paikan saaminen lienee ainoa vaihtoehto päästä työmarkkinoille, oppisopimuspaikkoja ei alalla ole. Ota yhteyttä oman kotipaikkakuntasi työvoimaviranomaisiin.

Googlettamalla "akateemiset rekrytointipalvelut" löydät palveluita, joissa on viestinnän alan työpaikkoja. Freelancerinä työskenty on toinen hakeutumisvaihtoehto toimittajan töihin.

Hyviä tiedonlähteitä aloittelevalle toimittajalle:

Lintula, Anni & Valkama, Meri: Nuoren toimittajan eloonjäämisopas (Ajatus-kirjat 2009), jonka löydät Frank-monihaun tai Linda-tietokannan kautta lähikirjastostasi.

Työ- ja elinkeinotoimiston sivusto http://www.ammattinetti.fi/ ks. Kulttuuri ja viestintä ja Toimitus- ja tiedotustyö,
josta linkkejä alan keskeisiin järjestöihin.