Tuttavani näytti minulle suomalaista kirjaa, jonka nimeä en muista. Kirjan päähenkilö oli nainen, mahdollisesti maahanmuuttaja ja juoneen liittyi muistaakseni…

Kysytty

Tuttavani näytti minulle suomalaista kirjaa, jonka nimeä en muista. Kirjan päähenkilö oli nainen, mahdollisesti maahanmuuttaja ja juoneen liittyi muistaakseni vahvasti myös Estonian haaksirikko. Kyse saattoi olla siitä, että nainen oli laiton siirtolainen, joka Estonian uppoamisen kautta pääsi aloittamaan alusta, joka tapauksessa hän oli jollain tavalla laiton siirtolainen Suomessa. Onko missään todellisuudessa mahdollista löytää tätä kirjaa enää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi kirja on Maarit Verrosen Varjonainen (Tammi 2013). Kirja on saatavana pääkaupunkiseudun kirjastoissa.