Tutkin ammattikorkeakoulun opinnäytetyössäni lastenkirjoja ja niissä esiintyvää eri kulttuurien kuvausta ja kulttuuriviitteitä. Kaipaisin erityisesti…

Kysytty

Tutkin ammattikorkeakoulun opinnäytetyössäni lastenkirjoja ja niissä esiintyvää eri kulttuurien kuvausta ja kulttuuriviitteitä. Kaipaisin erityisesti kuvakirjoja, joissa esitellään eri kulttuureja hahmon/hahmojen johdattamana. Mokon matka maailman ympäri on hyvä esimerkki tällaisesta kirjasta, joita kaipaisin lisää vertailu- ja tutkimusaineistoksi. Osaatko mainita lisää tämänkaltaisia lastenkirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvakirjoja eri kulttuureista: Airola,Sari: Lentävät syntymäpäivät minareettimaassa. WS, 2012, Halttunen, Eevamaria: Petra ja revontulet.Dramaforum, 2008, Petra tanssii. Dramaforum, 2006, Petra Buddhan poluilla. Dramaforum, 2007, Petra löytää Petran. Dramaforum, 2007, Heikkilä, Petra: Pikku Nunuun löytöretki. LK, 2010, Kallio, Katja: Bibi muuttaa Suomeen. Otava, 2005, Kaskinen, Anna-Mari: Luumunkukka ja lohikäärme. Kirjapaja, 2007, Kunnas, Mauri: Herra Hakkaraisen seitsemän ihmettä. Otava, 2008, Langen, Annette: Rakkain terveisin, Felix. Kolibri, 2003, Langen, Annette: Suuri seikkailija, Felix. Kolibri, 2003, Mikkanen, Raili: Kummisisko. Tammi, 2008, Oikarinen-Jabai, Helena: Moonan ja Soonan maanantai. Yhteiset lapsemme, 2007, Pelliccioni, Sanna: Onni-poika saa úuden ystävän. Minerva, 2012, Salokorpi, Sinika: Pinkki-Elefantti Afrikassa. Tammi, 1992, Scarry, Richard: Hauska, hauska maailma. Tammi, Virtanen, Leena: Xing -sarja.