Tuoreita Kirjoja ja tutkimuksia naisjohtajuudesta ja urakehityksestä

Kysytty

Tuoreita Kirjoja ja tutkimuksia naisjohtajuudesta ja urakehityksestä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä on aiheeseen liittyviä kirjoja, muutama verkkojulkaisu ja artikkeliviitteitä. Kirjoja ja lehtiä voit varata Eepos-verkkokirjastossa.

Kirjastot ovat suljettuna Koronatilanteen takia tällä tietoa 13.5.2020 asti.

Eepos-verkkokirjastosta löytyy seuraavia teoksia:

Kastikainen, Helena: Pikkupomosta johtajaksi

Kuistiala, Anu: Johtajanaiset

Lindroos, Pia: Naisen 9 työelämää

Sandberg, Sheryl: Lean in

Tukiainen, Maaretta: Huippunaiset

Verkkojulkaisut: Hyvärinen Sanna: Monta polkua johtajuuteen, Lämsä, A-M: Naisten johtamisuriin kohdistuvat stereotypiat (Elektran artikkeli)

Naisten osuus ylimmässä johdossa kehittyy hitaasti, s. 48- (Elektran artikkeli)

Elektran artikkeleihin pääsee tutkimaan kirjastossa.

Lehtiartikkelit (Linkit vievat Eepos-verkkokirjastoon): Västilä, Tarja: Naisen tie on yhä kiemurainen

Lehti, A-E: Huippunaiset

Hammarsten, Heidi: Kehitä itseäsi, urakin kehittyy

Airaksinen, Outi: Huipulla on tilaa naisekonomille

Ekonomi- ja Kauppalehti Optio -lehtiä (säilytetään vain vuosi) ei tule meille, mutta Fakta 2014 löytyy meiltä. Kannattaa tarkistaa Seinäjoen korkeakoulukirjaston aineisto myös: seamk.finna.fi.

Ja jos haluat vielä laajentaa hakuasi, niin Finna.fi:n kautta löytyy aineistoa koko Suomen laajuudelta.