Tulppaanin liekki leimahtaa - rakkaus polttava ilo... Mikä Lassi Nummen runo ja mistä kokoelmasta löytyy?

Kysytty

Tulppaanin liekki leimahtaa - rakkaus polttava ilo...

Mikä Lassi Nummen runo ja mistä kokoelmasta löytyy?

Vastaus

Vastattu

Kyseinen runo on avausrunona Lassi Nummen kokoelmassa Kaksoiskuva (Otava 1982). Se sisältää vain nuo kaksi säettä, paitsi että siinä liekki hulmahtaa eikä leimahda. Runolla ei ole erillistä nimeä, hakemistossa nimenä on alkusanat eli Tulppaanin liekki.