Ovatko asiakkaat Helmet-kirjastoissa tulostusmaksuissa eriarvoisia ?

Kysytty

Tulostettaessa Vantaalla 20 tulostusta saa ilmaiseksi. Voiko seuraavana ja sitä seuraavana päivänä käydä uudestaan tulostamassa 20 maksutonta arkkia?
Millä selitetään että Helsingissä tällaista tapaa ei ole?
Eikö se tee asiakkaista asuinpaikan perusteella eriarvoisia?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti ovat. Maksut  ovat kaupunkikohtaisia ja niistä päättää kaupunginvaltuusto.

Helmet kirjastot ovat yhtenäistäneet maksujaan mahdollisimman paljon, mutta tässä tulostusasiassa olemme vielä erilaisia.

Kenties asiakaspalaute kaupungin päättäjille auttaisi tässä?

Espoossa ja Vantaalla saa tosiaan tulostaa/kopioda 20 sivua ilmaiseksi. Rajoitus on päiväkohtainen, sillä muuten sen valvonta olisi mahdotonta.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Lainaajat_ja_maksut(37588)