Tuleeko minulle ilmoitus tekstiviestillä tai e-maililla varauksesta?

Kysytty

Tuleeko minulle ilmoitus tekstiviestillä tai e-maililla varauksesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastoon olet ainakin ilmoittanut sähköpostiosoitteesi, mutta jos olet tilannut tekstiviestipalvelun, tiedät siitä vain itse.

Tekstiviestipalvelun asiakas tilaa itse lähettämällä palveluntarjoajalle puhelimellaan tekstiviestin, jonka jälkeen tilaus vielä itse vahvistetaan. Jokaisen vastaanottaman tekstiviestin hinta on 0,25 euroa. Jos et muista tilanneesi tekstiviestipalvelua, tulevat varausilmoitukset tähän samaan sähköpostiosoitteeseesi, johon nytkin vastasin. Jos muistelet kuitenkin tilanneesi tekstiviestipalvelun, etkä enää halua sitä käyttää, voit sen halutessa sulkea maksuttomasti. Ohjeet tähän löytyvät HelMet-verkkokirjaston ohjeista:
https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/HelMettekstivie…

0 ääntä

Kommentit

Toimiiko tekstiviestipalvelu ilman sähköpostiosoitetta? Jos palvelun tilaamista varten vaikka lainaisi kaverin sähköpostia, ja sen jälkeen poistaisi spostin tiedot omista tiedoista, niin toimisiko tekstiviestipalvelu?

Helmetin tekstiviestipalvelu ei toimi ilman sähköpostiosoitetta. Palvelu perustuu kokonaan sähköposteihin eli se muuntaa asiakkaalle muodostuvat sähköpostiviestit myös tekstareiksi. Asiakas saa aina molemmat viestit. Jos ei ole sähköpostia, viestiä ei muodostu lainkaan.