Otsikko
Toukokuun 1971 kuukauden kirja oli Tuntematon poikani. Mikä oli kirjan alkuperäinen nimi ja kuka oli kirjailija?

Kysytty

Toukokuun 1971 kuukauden kirja oli Tuntematon poikani. Mikä oli kirjan alkuperäinen nimi ja kuka oli kirjailija?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämännimistä kirjaa emme onnistuneet löytämään. Kuuluuko kysymäsi kirja jonkin kirjakerhoon sarjaan? Esimerkiksi Valittujen Palojen Kirjavaliot-sarjassa alettiin julkaista lyhennettyjä kirjoja suomeksi vasta vuonna 1976. (Lähde: Helsingin Sanomat 5.4.1995)

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Nimitys "Kuukauden kirja" viittaa Valitut Palat -lehdessä kuukausittain ilmestyneeseen normaalia pidempään artikkeliin, ei Kirjavaliot-sarjaan tai muuhunkaan kirjakerhomaiseen kirjasarjaan.

En pääse käsiksi kyseiseen Valittujen Palojen numeroon, mutta vahva ehdokas voisi olla Louise Wilsonin teos "This stranger, my son: A mother's story" vuodelta 1969, joka on käsittääkseni ilmestynyt ainakin Yhdysvaltojen Reader's Digestissä lyhennettynä.