Törmäsin Wikipediassa runoilija ja arkkiviisunikkari Toivo Käkeen. Hän on julkaissut useimmat omakustanteensa Mikkelissä. Onko häntä esitelty mikkeliläisenä…

Kysytty

Törmäsin Wikipediassa runoilija ja arkkiviisunikkari Toivo Käkeen. Hän on julkaissut useimmat omakustanteensa Mikkelissä. Onko häntä esitelty mikkeliläisenä kirjailijana jossakin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mikkelin kirjastoista ei valitettavasti löydy tietoja Toivo Käestä. Yliopistokirjastojen Linda-tietokannasta http://www.kansalliskirjasto.fi/kirjastoala/linnea/tietokannat.html löytyy tekijähaulla Käki, Toivo 34 viitettä. Valtaosa Käen julkaisuista on Turun yliopiston kirjastossa, muutamia on Kansalliskirjastossa Helsingissä ja Jyväskylän yliopiston kirjastossa.

Ainoa lainattava Käen julkaisu on 16-sivuinen vihkonen Karjalan kaihot : lauluja muistoksi Karjalasta, 1940, jonka voitte tilata lähikirjastonne kautta kaukolainaksi Kuopion Varastokirjastosta.

Esim. Kansalliskirjastossa olevat Käen kirjoitelmat saa pyydettäessä lukusalilainaksi. Kansalliskirjastossa on häneltä myös muutama mikrofilmattu kirjanen.