Törmäsin tori.fi sivustolla pari kuukautta sitten erääseen kirjaan. Vilkaisin siihen kiinnostuneena, mutta tekijä eikä nimi jäänyt mieleen. Nyt en löydä enää…

Kysytty

Hei,

Törmäsin tori.fi sivustolla pari kuukautta sitten erääseen kirjaan. Vilkaisin siihen kiinnostuneena, mutta tekijä eikä nimi jäänyt mieleen. Nyt en löydä enää kirjaa.

Kirja oli mitä luultavimmin suomalainen nuortenkirja. Ei uutta tuotantoa, voi olla esim. 80-90-luvun tuotantoa. Kirjan kansi oli vaalea ja siinä oli nuorehkon tytön kuva, värit olivat suhteellisen hempeät. Kirjan kertoi nuoren tytön ja iäkkäämmän naisten ystävyydestä. Tekstissä mainittiin, että nainen opettaa tytölle taideterapeuttisia keinoja, kuten kuvataidetta, kirjallisuutta ja musiikka. En muista maninittiinko sana taideterapia takakannessa, mutta kyse oli oli kuitenkin näistä kolmesta. Eli siis aiheina aikuisen ja nuoremman henkilön ystävyys ja musiikki, kuvataide ja kirjallisuus yhteisinä harrastuksina.

Vastaus

Vastattu

Arvelisin, että kiinnostusta herättänyt kirja saattaisi olla Tittamari Marttisen Saaran taika (WSOY, 1996).

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au3eb9abd8-25de-496f-9911-0499a7876f99