Törmäsin lasten kirpputorilla kirjaan, jonka nimi taisi olla Viisi kissanpoikaa. Piirrustustyyli oli vähän kokeellinen, kuvissa oli jännät mittasuhteet…

Kysytty

Törmäsin lasten kirpputorilla kirjaan, jonka nimi taisi olla Viisi kissanpoikaa. Piirrustustyyli oli vähän kokeellinen, kuvissa oli jännät mittasuhteet. Muistan kannesta mustan emokissan. Kyseessä ei ollut Tammen kultaisen kirjaston Viisi kissanpentua -teos. Jätin kirjan ostamatta ja nyt kaduttaa. Mikähän teos on voinut olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oliskohan kyseessä Mimi Vang Olsenin lastenkirja Viisi kissanpoikaa (De fem killinger, suom. Risto Lehmusoksa, 1980).

Kirja on lainattavissa vielä joissakin Suomen kirjastoissa. Pääkaupuninkiseudulla kirjaa on vain Kansalliskirjastossa.

https://finna.fi/

Mikäli haluaisit kirjan omaksi, kannattaa etsiskellä nettiantikvariaateista.