Topelius kuvaa satakuntalaisten luonnetta ja mainitsee erikseen ryhmän - sumit- mitä nämä sumit oikein olivat? Onko joku muu kuvannut satakuntalaisten ihmisten…

Kysytty

Topelius kuvaa satakuntalaisten luonnetta ja mainitsee erikseen ryhmän - sumit- mitä nämä sumit oikein olivat? Onko joku muu kuvannut satakuntalaisten ihmisten luonnetta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Matti Klingen teoksessa Muinaisuutemme merivallat (Otava 1983)on lyhyt kuvaus sumeista, joka oli vanha rügeniläinen suku. Satakuntalaista luonnetta ovat ehkä parhaiten kuvanneet Hj. Nortamo sekä F.E. Sillanpää.