Tonttu toljanterin joulukalenterissa oli yksi laulu, siinä lauloi lääkäri lettu ja tonttu toljanteri, saattoi olla jonkun vuoden toljanterin joulukalenterin…

Kysytty

Tonttu toljanterin joulukalenterissa oli yksi laulu, siinä lauloi lääkäri lettu ja tonttu toljanteri, saattoi olla jonkun vuoden toljanterin joulukalenterin viimeisessä jaksossa, mikähän laulu on kyseessä? Ja onko nuotteja sille?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Äänitteellä Tonttu Toljanteri : kukahan se kaikki keinot (Teatteri Eurooppa Neljä, 2000) lääkäri Lättyä esittävä Kirsi Laamanen ja Tonttu Toljanteria esittävä Kunto Ojansivu laulavat yhdessä kaksi laulua tv-sarjasta Tonttu Toljanteri. Laulut ovat Tontun parannuslaulu ja Ooppera-aaria.

Alla olevasta linkistä näet kaikki äänitteeltä kuultavat laulut.

https://kansalliskirjasto.finna.fi/Record/fikka.4752180#componentparts

Nuottia kappaleista ei ole saatavana. Näyttää siltä, että muita Toljanterin lauluja ei ole myöskään äänitetty.

Vanhoja Tonttu Toljanterin joulukalentereita on katsottavissa Yle Areenassa. Ehkäpä niiden avulla pystyt löytämään tarkemman tiedon, mistä laulusta on kyse.

https://yle.fi/