Toivoisin luetteloa Helsingin kirjastojen äänilevyistä, joilla on Dietrich Fischer-Diskaun laulamana G.F. Händelin säveltämiä teoksia. En tiedä voiko näin…

Kysytty

Toivoisin luetteloa Helsingin kirjastojen äänilevyistä, joilla on Dietrich Fischer-Diskaun laulamana G.F. Händelin säveltämiä teoksia. En tiedä voiko näin paljon teiltä toivoa. Teokset voivat olla millä kielellä tahansa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mene osoitteeseen http://www.libplussa.fi, paina Helsinki (haku kohdistuu aina kaikkien kaupunkien tietokantoihin!) > klikkaa tekstissä kohtaa TARKENNETTU HAKU (ensimmäisellä rivillä) > siirrä valinta hiirellä klikkaamalla tyhjää ympyrää kohdassa ”tekijä tai esittäjä” > kirjoita hakulokeroon Fischer-Dieskau > paina tekstirivin "ja tarkenna tarvittaessa" alapuolella olevaa alaspäin osoittavaa nuolta ja klikkaa kohtaa TEKIJÄ > kirjoita toiseen hakulokeroon sanan ON jälkeen Händel > rivillä "näytä" paina lokeron "kaikenlaisia teoksia" oikealla puolella olevaa alaspäin osoittavaa nuolta ja klikkaa VAIN CD-LEVYJÄ > paina TEE HAKU.

Saat vastaukseksi vain yhden CD-äänilevyn (Händelin oratorio Saul, HWV 53, lainattavissa Helsingin Töölön kirjaston musiikkiosastolla), eikä hakuehdot täyttäviä äänitteitä olekaan enempää. Sama oratorio löytyy myös vinyylilevyllä Kauniaisten ja Vantaan Tikkurilan kirjastoista. Espoon Leppävaarassa on lainattavana vinyylilevy, jolla on Händelin Julio Cesare in Egitto.

Voit myös hakea koko Suomen maakuntakirjastoista: mene osoitteeseen http://www.kirjastot.fi/ > valitse tiedonhausta MONIHAKU > klikkaa tekstissä sana 'maakuntakirjastojen' > ruksaa kaikki kirjastot (paitsi Plussa, jos olet ylläselostetun haun tehnyt jo erikseen) > kirjoita hakulokeroon "Tekijä" Händel Georg Friedrich (tässä haussa ei voi kirjoittaa sekä Händeliä että F-D:tä; pelkällä Fischer-Dieskaulla tulee vielä enemmän turhia viitteitä) > paina kohdan "laji" alaspäin osoittavaa nuolta ja klikkaa CD-LEVY > paina HAE. Tulokset on vielä käytävä nimeke nimekkeeltä läpi ja katsottava, esiintyykö Fischer-Dieskau levyillä.