Toisen maailmansodan jälkeen Tokiossa pidetyssä sotarikosoikeudenkäynnissä oli mukana neuvostoliittolainen tuomari, kenraalimajuri, jonka nimi on…

Kysytty

Toisen maailmansodan jälkeen Tokiossa pidetyssä sotarikosoikeudenkäynnissä oli mukana neuvostoliittolainen tuomari, kenraalimajuri, jonka nimi on englanninkielisissä lähteissä Ivan Michyevich Zaryanov. Olen yrittänyt etsiä internetistä, kirjoitetaanko hänen nimensä Suomessa kenties eri tavalla. Olisiko teillä jokin suomenkielinen lähdeteos, jossa tuo nimi on mainittu? Olisin erittäin kiitollinen kaikista tiedoista ja neuvoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nimi kuuluu venäjäksi

Иван Михеевич Зарянов

Asiallinen suomalaisen kansallisen standardin (SFS 4900) mukainen muoto olisi

Ivan Mihejevitš Zarjanov