Toimiiko kirjasto korttini jos käytin sitä viimeksi alle 15-vuotiaana? Olen siis yli 15 nyt?

Kysytty

Hei!
Toimiiko kirjasto korttini jos käytin sitä viimeksi alle 15-vuotiaana? Olen siis yli 15 nyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastokorttisi on voimassa  18-vuotispäivääsi asti, jos olet käyttänyt sitä viimeisen kolmen vuoden aikana. Kortissa olevat takaajatiedot voidaan poistaa kirjastossa nyt, kun olet täyttänyt 15 vuotta. Ota mukaan kirjastokortti ja henkilötodistus. Alle 18-vuotiailla henkilötodistukseksi käy myös kuvaton Kela-kortti. Alla vielä linkki Helmetin käyttösääntöihin:

https://www.helmet.fi/Preview/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/HelMetkirjaston_kayttosaannot(37540)