Tilastopalvelussa saa luvut kokonaislainauksista ja lainaukset yhteensä, mikä näiden luvun kahden ero on?

Kysytty

Hei,
Tilastopalvelussa saa luvut kokonaislainauksista ja lainaukset yhteensä, mikä näiden luvun kahden ero on?

Vastaus

Vastattu

Kokonaislainaukseen sisältyy saadut kaukolainat, joita lainaus yhteensä -luvussa ei ole. Eli kokonaislainaus = lainaus yhteensä + saadut kaukolainat. Lukujen tulkintaan saa lisäapua yleisten kirjastojen tilastojen ohjeesta.