Tietoja muinaiskreikkalaisista työkaluista, lähinnä traakialaisesta kirveestä (n. 2000 eKr).

Kysytty

Tietoja muinaiskreikkalaisista työkaluista, lähinnä traakialaisesta
kirveestä (n. 2000 eKr).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutama teos: Flaceliere, Robert: Sellaista oli elämä antiikin Kreikassa , WSOY, 1980 (sisältää luvun 'Työt ja ammatit', jossa kerrotaan esim. maanviljelijöiden ja käsityöläisten käyttämistä työkaluista), Durant, Will: Kreikan kulttuuri Kreetan esihistoriasta roomalaisvalloitukseen saakka, WSOY, 1951 (sisältää luvun ' Työ ja varallisuus Ateenassa'), Otavan suuri maailmanhistoria 3, Helleenien maailma, Otava, 1983, Clark, Grahame : World prehistory in new perspective, Cambridge University Press, 1977 (käsittelee myös Kreikkaa, kuvia useista eri työkaluista).

Tosin en näitäkään teoksia selaamalla suoraan löytänyt tietoa juuri mainitsemastasi traakialaisesta kirveestä, mutta paljon tietoa tuolloin käytetyistä työkaluista yleensä.

Antiikin Kreikkaan liittyvää aineistoa on myös runsaasti Internetissä. Makupalat-hakemistosta pääset hyvin liikkeelle (http://www.htk.fi/kirjasto/histori1.htm#antiikki).