Tietoja Lauri Viidasta/hänen runostaan: Luominen. Analyysejä ja tulkintoja runosta.

Kysytty

Tietoja Lauri Viidasta/hänen runostaan: Luominen. Analyysejä ja tulkintoja runosta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kirjallisuus VI sisältää kahdeksansivuisen luvun Lauri Viidasta ja hänen tuotannostaan.Mukana on lyhyt arvio runosta Luominen. WSOY:n julkaisemassa Viidan Koottujen runojen (ens. painos 1966, 10. 1999) alussa on pitkä Marjukka Kaasalaisen artikkeli Lauri Viita runoilijana. Kannattaa tutustua myös Viidan puolison Aila Meriluodon teokseen Lauri Viita - legenda jo eläessään (WSOY 1974).